صفر تا صد ساختمان سازی

صفر تا صد ساختمان سازی

آپارتمان سازی و ساخت‌وساز در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌هایی زیادی بوده است و این حوزه روزبه‌روز در حال گسترش و بهبود بوده و دوام استحکام آن‌ها افزایش چشمگیری داشته است. آیا شما با این صنعت و مراحل انجام ساخت ساختمان آشنا هستید؟در این مطلب قصد داریم شما را با صفر تا صد ساختمان سازی و انواع اسکلت و سازه آشنا کنیم.

در آپارتمان سازی و طراحی انواع سازه میزان مقاومت بنا در برابر انواع فشار اهمیت زیادی دارد. با کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید در هنگام خرید خانه عملکردی مناسب داشته باشید.

صفر تا صد ساختمان سازی
صفر تا صد ساختمان سازی

مراحل ساخت بنا

 برای اجرای یک بنا مراحلی وجود دارد که باید هر کدام از آن‌ها را براساس  قواعد و استانداردهای مشخص انجام داد، تا در نهایت خروجی کار بنایی مستحکم، پایدار، بادوام و زیبا باشد. افرادی که می‌خواهند در طرح پیش فروش آپارتمان در تهران شرکت کنند بهتر است این مراحل را بدانند. در این بخش قصد داریم صفر تا صد مراحل ساختمان سازی را باهم بررسی کنیم.

ساخت پی یا گود برداری (فوندانسیون)

یکی از مراحل اصلی و بسیار حائز اهمیت در بین مراحل صفر تا صد ساختمان سازی، گود برداری به حساب می‌آید. در این مرحله با توجه به ابعادی که قرار است در آن بنا را بسازند، باید تمام سطح تا عمق مشخصی گود برداری گردد.

این کار را به منظور تقویت استحکام و پایداری انجام می‌دهند و هرچه تعداد طبقات بیشتر باشد، نیاز به گود برداری عمیق‌تری خواهد بود. نوع خاک نیز در میزان کندن تأثیر گذار است، در این مرحله ابتدا باید قالب بندی انجام بگیرد و سپس بتن مگر سطح گودال را می‌پوشاند. پس از انجام این مراحل آرماتور بندی و همچنین بتن ریزی آغاز می‌شود.

آرماتور بندی اسکلت

در واقع آرماتور بندی به فرایندی می گویند که طی آن میلگرد و بتن در هم تنیده می‌شوند تا بتوانند در مقابل در برابر انواع فشارها و تنش‌ها مقاومت نمایند. زیرا بتن در برابر تنش‌های کششی که در هنگام زلزله به ساختمان‌ها وارد می‌شود، نمی‌تواند مقاومت کند.

به همین دلیل میلگرد به آن اضافه می‌شود و تشکیل یک کامپوزیت را می‌دهند. به این ترتیب این ساختار هم برای مقابله با تنش‌های فشاری و هم برای مقاومت در برابر تنش‌های کششی و سایر ارتعاشات مناسب می‌شود.

اجرای اسکلت

بعد از مرحله آرماتور بندی نوبت به اجرا کردن اسکلت بنا می‌رسد. در این بخش ساختمان‌های مختلف با یک دیگر تفاوت دارند، زیرا انواع مختلفی اسکلت وجود دارد که در ادامه به نحوه اجرای هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

اسکلت بتنی

اگر قرار باشد از این نوع استفاده شود، به وسیله سطوح فلزی و یا چوبی برای قسمت‌های مختلف ساختمان قالب‌هایی می‌سازند که بتن را تا زمانی که در حال سفت شدن است، نگه می‌دارد. به طور معمول این قالب‌ها را با استفاده از روغن چرب می‌کنند تا مانع از چسبیدن بتن به آن‌ها گردد.

زیرا اگر این اتفاق بیفتد، جدا کردن قالب از بتن کار بسیار سختی خواهد بود، اما با این روش به راحتی می‌توان قالب‌ها را جدا کرد؛ البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که اگر بیش از حد از روغن استفاده نمایید، احتمال نفوذ آن به داخل بتن وجود دارد که تأثیر منفی روی عملکرد آن می‌گذارد. انواع بتن با افزودنی‌ها و درصدهای متفاوتی وجود دارد که هر کدام برای شرایط جوی خاصی مناسب است.

اسکلت فلزی

در سازه فلزی کار کمی متفاوت است، زیرا نیازی به انجام مراحلی که برای اسکلت بتنی گفته شد، نیست. در این مدل تمام استخوان‌بندی بنا از طریق جوش خوردن ستون‌ها و تیرهای فولادی به یک دیگر شکل می‌گیرد.

این نوع مزایای خاصی نسبت به روش قبل دارد، اول اینکه وزن کلی ساختمان کاهش پیدا می‌کند، زیرا فولاد بسیار سبک‌تر از مصالح ساختمانی است. همچنین خاصیت ارتجاعی در ساختمان نیز به شکل چشمگیری بهبود پیدا می‌کند که برای مقاومت در برابر انواع خاصی از تنش ویژگی مفیدی به حساب می‌آید.

علاوه بر این در این روش می‌توان نواقص را بدون اینکه آسیبی به مصالح وارد شود، برطرف کرد. همچنین باعث افزایش سرعت روند پیشرفت بنا می‌گردد. اما در مقابل باید به این نکته نیز توجه شود که سازه بتنی مقاومت بسیار بیشتری در برابر آتش‌سوزی نسبت به نوع فولادی دارد. در مجموع اینکه از چه نوع مصالحی استفاده گردد، وابسته به کاربری و نوع فعالیت ساختمان است.

مراحل ساخت بنا
مراحل ساخت بنا

اجرای دیوار و سقف

پس از اجرای اسکلت مرحله بعدی در صفر تا صد ساختمان سازی اجرای دیوارها و همچنین سقف‌ها است. در واقع بخش اصلی ساخت بنا مراحل پیش از این به حساب می‌آید و در این بخش دردسرهای زیادی وجود ندارد و تمام افراد مهار فعال در این زمینه از پس اجرای سقف و دیوار در مدت بسیار کوتاهی بر می‌آیند.

تاسیسات

بخش بعدی از مراحل صفر تا صد ساختمان سازی اجرای تأسیسات آن است. شاید این مرحله ارتباط چندانی با پایداری و استحکام بنا نداشته باشد، اما این موضوع باعث نمی‌شود که از اهمیت آن کاسته شود. زیرا زمانی می‌توان از یک بنا به عنوان ساختمانی خوب یاد کرد که تمام امکانات آن از جمله لوله‌کشی گاز، فاضلاب، آب و همچنین سیم‌کشی برق در حد استاندارد و قابل قبولی باشند.

اگر بنای مورد نظر دارای آسانسور باشد، در این مرحله پرسه آهن کشی نیز انجام خواهد شد. در مجموع بخش تأسیسات اهمیت زیادی دارد، اگر لوله‌کشی‌ها برای سیستم سرمایشی و گرمایشی به خوبی صورت نگیرد، افراد ساکن تجربه خوبی از زندگی در این بنا نخواهند داشت.

نمای بیرونی و نازک کاری

از دیگر بخش‌های بسیار مهم در صفر تا صد ساختمان سازی که تأثیر زیادی در زیبایی خانه دارد، مراحل نازک کاری و نما به شمار می‌رود. در این بخش نمای بیرونی ساختمان انجام می‌گردد که می‌تواند در آن از سنگ، چوب، کامپوزیت، شیشه، آجر و سایر متریال‌ها استفاده شود.

نوع نما هم به سلیقه مجری و صاحبان بنا بستگی دارد و هم به میزان سرمایه و هزینه‌ای که این افراد می‌خواهند برای نمای بیرونی انجام دهند، وابسته است. علاوه بر این در این مرحله گچ‌کاری دیوارها و یا اجرای کاغذ دیواری برای اتاق‌ها و مراحل این چنینی نیز صورت می‌گیرد. یکی دیگر از پرسه‌هایی که در این مرحله انجام می‌گردد، انجام سرامیک‌های کف  آشپزخانه و سرویس است.

اجرای دکوراسیون داخلی

آخرین مرحله در فرایند صفر تا صد ساختمان سازی اجرا و انجام پرسه‌های مربوط به دکوراسیون داخلی خانه به حساب می‌آید. در این مرحله کارهای مختلفی صورت می‌گیرد، اجرای کابینت برای آشپزخانه و نصب آن‌ها یکی از کارهای این مرحله به حساب می‌آید.

با طراحی، ساخت و نصب کابینت، جزیره و صفحه روی کابینت کارهای مرتبط با آشپزخانه به اتمام می‌رسد. نصب کابین آسانسور از دیگر کارهای این مرحله به شمار می‌رود که در آن بسته به تعداد افراد ساختمان و هزینه مد نظر، کابین و تجهیزات مربوط به آن خریداری و اجرا می‌گردد.

بعد از آن نصب تمام درهای داخل ساختمان شروع می‌شود. باید متراژ و ابعاد فضاهایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، اندازه‌گیری شود و متناسب با آن درب‌ها را سفارش داد و نصب شود. رنگ و نقاشی دیوارها بخش دیگری به شمار می‌آید که باید در این مرحله انجام شود.

مراحل ساخت بنا
مراحل ساخت بنا

معرفی روش پیش خرید خانه و مزایای آن

قطعا می‌دانید که پیش خرید آپارتمان در تهران به فرایند خرید ملک قبل از ساخت یا تکمیل کامل آن اشاره دارد. این رویکرد نسبت به روش سنتی خرید خانه، یعنی خرید ملکی که از قبل ساخته شده و آماده سکونت است، مزایایی دارد که در این بخش به بررسی این مزیت‌ها می‌پردازیم.

قیمت پایین‌تر

یکی از مزیت‌های اصلی پیش خرید، قیمت کمتر است، توسعه دهندگان اغلب تخفیف یا قیمت‌های تبلیغاتی را به خریدارانی که قبل از تکمیل املاک خریداری می‌کنند، ارائه می‌دهند. این امر می‌تواند باعث صرفه جویی قابل توجهی در مقایسه با خرید خانه‌ای شود که از قبل ساخته شده و در بازار آماده فروش است.

گزینه‌های سفارشی سازی

هنگامی که خانه‌ای را پیش خرید می‌کنید، این فرصت را دارید که جنبه‌های خاصی از ملک را سفارشی نمایید، مانند چیدمان، تکمیل و وسایل که این امکان را به شما می‌دهد که خانه‌ای بسازید که نیازها و ترجیحات خاص شما را برآورده کند، اما ملکی که از قبل وجود داشته این ویژگی را ندارد.

زمان بیشتر برای برنامه ریزی

پیش خرید خانه به شما زمان بیشتری برای برنامه‌ریزی و آماده شدن برای نقل مکان می‌دهد. از آنجایی که ملک هنوز تکمیل نشده است، از نظر جدول زمانی خود برای جابه‌جایی انعطاف‌پذیری بیشتری دارید و می‌توانید وقت خود را برای بسته‌بندی و سازماندهی وسایل خود صرف کنید.

پتانسیل برای سرمایه‌گذاری

اگر خانه‌ای را در محله یا منطقه‌ای رو به رشد پیش خرید کنید، پتانسیل افزایش ارزش ملک قبل از تکمیل آن وجود دارد. هنگامی که در نهایت تصمیم به فروش ملک دارید، این می‌تواند منجر به بازگشت سرمایه بالاتر و سوددهی شود.

ساخت‌وساز جدیدتر

از آنجایی که پیش خرید به معنای خرید ملکی است که هنوز ساخته نشده، احتمالاً ساخت‌وساز جدیدتری با ویژگی‌ها و امکانات مدرن دریافت خواهید کرد. این می‌تواند منجر به هزینه‌های نگهداری کمتر و کیفیت زندگی بالاتر در مقایسه با یک ملک قدیمی شود.

به طور کلی، پیش خرید خانه می‌تواند یک تصمیم مالی هوشمندانه برای کسانی باشد که مایل به سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی از قبل هستند. با قیمت‌های پایین‌تر، گزینه‌های سفارشی‌سازی، زمان بیشتر برای برنامه‌ریزی و ساخت‌وساز جدیدتر، ارزش آن را دارد که به عنوان جایگزینی برای خرید خانه سنتی در نظر گرفته شود.

معرفی بهترین مرجع برای پیش خرید خانه

در شرایط اقتصادی حال حاضر خرید آپارتمان در تهران کار بسیار دشواری است. یکی از بهترین گزینه‌ها پیش خرید آپارتمان در چیتگر است که با پتانسیل بالای رشد قیمت خود افراد زیادی را به خود جلب کرده است. از آنجایی خرید نقدی خانه هزینه بسیار زیادی دارد و بسیاری توان پرداخت چنین مبالغی را ندارند، شرکت در طرح‌های پیش فروش می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

ما در مستر امتیاز در خدمت شما هموطنان عزیز هستیم تا با ارائه توضیحات و شرایط هر پروژه شما را به هدف خودتان نزدیک‌تر کنیم.

جمع‌بندی

ساخت ساز مراحلی دارد که در هر یک از این بخش‌ها توجه به یک سری استانداردها ضروری است. اگر در صفر تا صد ساختمان سازی استانداردها و قواعد در نظر گرفته شود، خروجی آن بنایی با دوام و پایدار خواهد بود. در این مطلب به مراحل ساخت یک خانه و بهترین روش برای خانه دار شدن پرداختیم.

اگر قصد دارید در طرح‌های پیش فروش آپارتمان در چیتگر شرکت کنید می‌توانید با ما در مستر امتیاز از طریق شماره تلفن‌های مندرج در سایت در ارتباط باشید.

صفر تا صد ساختمان سازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top